vrijdag 6 april 2007

groot formaat


Net omdat het zo lang kan duren voor een laag bister droog is, is de afwisseling tussen de kleine werkjes en dit aangenaam. Net als een eerder werk is dit 1,20 m x 1,20 m.
ik heb deze week nog wat details aangebracht, die op de foto niet zo duidelijk zijn. dwz met een plantenspuitertje heb ik 'regenvlekken' gemaakt op de donkere vlakken, dan met een dweil de watervlekjes wegnemen... zo ontstaat nog iets meer textuur.
Ik zit op een twijfellijntje... nog doorwerken, of zal ik er met mijn handen afblijven?
Want de ene dag vind ik het zonde dat er een horizontale lijn midden in mijn blad zit. Maar op een andere dag vind ik dat die lijn net extra kracht geeft ...


1 opmerking:

Ilse Jansoone zei

Heel krachtig en interigerend beeld. Mooie contrasten in donker licht en vorm. Voor mij is het af. Als je twijfelt, laat het eerst enkele dagen ergens in een map dat je het niet ziet en bekijk het dan nog eens met een frisse blik. Die tip haalt mij toch regelmatig uit het twijfelstraatje.